Registration office

Management

Sergebaeva Asem Konysbaebna

Head of the Department
In 2006 she graduated Pavlodar State University S. Toraigyrov specialty "Biology". In 2007 she successfully defended her master's thesis and received a master's degree. From 2010 to 2017 she worked as chief specialists in the department of quality assurance of educational programs and the Bologna process.

Staff

Utelbaeva Ainagul Tuleukhanovna

Chief specialist

Zueva Tatiana Aleksandrovna

Chief specialist

Asaubayeva Saule Kenzhebekovna

leading specialist

Usenova Zhanar Alkhuatovna

specialist

Mukash Ansaganym Nurlankyzy

specialist

Nakupova Gulnaz Tuleuhanovna

operator

Augaliyeva Sandugash Ramazanovna

operator

Formation story

The office of the registrar was created by the order of the rector in 2009 as a sector (hereinafter referred to as the department) for organizing the educational process in terms of the credit technology of education, recording the history of educational achievements of students and ensuring the organization of all types of knowledge control and calculating its academic rating. Since September 2018, the department has been a structural unit of the university within the Department of аcademic аffairs and quality, supervised by the Vice-Rector for educational work.

Tasks

The main goal is to calculate the academic rating of students in terms of the credit technology of training, high-quality registration of educational achievements of students for the entire period of training, transparent control of students' knowledge.

Functions

  • registration and monitoring of the results of current and intermediate control of students' knowledge, final certification;
  • calculation of the academic rating of students;
  • organization and control of the process of forming the catalog of elective disciplines;
  • organizing and conducting students' records in elective disciplines;
  • assistance in the formation of academic groups and individual curricula of students;
  • keeping records of credits / hours received by students in academic disciplines from the first year to the completion of training in the prescribed form;
  • control over the maintenance and timely filling of the electronic pedagogical journal and the formation of statements;
  • preparation of statements required for the current, intermediate and final certification;
  • the formation and preparation of consolidated statements of the results of the intermediate and final certification;
  • maintenance, preparation and execution of the current transcript and diploma supplement (transcript);
  • preparation and execution of a duplicate diploma supplement (transcript);
  • preparation of certificates confirming the application to the diploma;
  • formation and sending of reports on student performance;
  • preparation of information for the competitive commission on awarding vacant educational state grants;
  • ranking of students, academic groups and faculties by GPA after the summer exam session.

Achievements

  • the introduction of automated monitoring of students' progress through an electronic journal;
  • the introduction of an electronic journal re-course;
  • online entry to elective disciplines;
  • transparency in the presentation of educational achievements of students;
  • automated introduction of a diploma supplement (transcript);
  • the opportunity for a student to predict their academic achievements through a personal account on the Sirius portal.


OOR.jpg

Contact data

Beybitshilik st. 53, room № 411

Tel.:8(7172)27-31-90.

Отдел офис-регистратора

h1_rukovodstvo.png



Жукина Динара Камидоллаевна – начальник отдела

h1_personal.png

Утельбаева Айнагуль Тулеухановна – главный специалист

Асаубаева Сауле Кенжебековна – ведущий специалист

Назырова Айжан Олжабаевна  специалист

Усенова Жанар Алькуатовна  специалист

Садвакасова Асель Муратовна – специалист

Ерсултанова Аккенже Серикбаевна – специалист



h1_function.png

Ведение учета академической успеваемости обучающихся;

Осуществление расчета академического рейтинга обучающегося;

Ведение учета набранных кредитов/ часов по учебным дисциплинам;

Подготовка ведомостей, необходимых для проведения текущей, промежуточной и итоговой аттестации;

Формирование и подготовка сводных ведомостей по результатам промежуточной и итоговой аттестации;

Ведение и выдача текущего транскрипта и приложения к диплому (транскрипт), расчет проходного балла GPA;

Организация и контроль процесса в формирования каталога элективных дисциплин;

Организация и проведение записи обучающихся на элективные дисциплины;

Участие в организации и проведение летнего семестра;

Участие в разработке и согласовании внутренних регламентирующих документов Университета по вопросам, находящимся в компетенции Отдела;

Выполнение своей деятельности в соответствии с Миссией, политикой и Стратегией Университета;

Контроль по введению электронного журнала.

-
h1_history.png

С сентября 2009 года в АО «МУА» создан отдел офис-регистратора.

Отдел офис-регистратора – является административным структурным подразделением Университета, осуществляющим регистрацию и хранение всей истории учебных достижений обучающихся, произведение записи на элективные дисциплины, обеспечивание организацию всех видов контроля знаний, расчет академического рейтинга обучающихся. 

h1_celi.png


-Совершенствование кредитной технологии обучения в АО МУА

-Обеспечение понимания, изучения потребностей и ожиданий основных стейкхолдеров, обеспечение высокого уровня их доверия

-Достижение стратегических целей согласно Стратегическому плану развития Университета на 2013-2020 годы, Стратегических планов процессов на 2013-2020 годы, участником которых является отдел

-Совершенствование автоматизированной системы учебного процесса «Сириус»

-Усовершенствование системы автоматизированного учета успеваемости и выдачи ведомостей

-Совершенствование работы электронного педагогического журнала

-Усовершенствование автоматизированную подготовку и выдачу приложения к диплому (транскрипт), к свидетельству.


h1_zadachi.png

Содействие в организации учебного процесса по кредитной технологии обучения

Осуществление автоматизированной регистрации всей истории учебных достижений обучающихся университета

Организация автоматизированного формирования каталога элективных дисциплин, осуществление автоматизированной записи обучающихся на дисциплины компонента по выбору

Координирование формирования индивидуальной траектории обучения

Осуществление автоматизированной выписки приложения к диплому (транскрипт)

Участие в реализации академической мобильности



h1_contacts.png
  • map_for_contacts.jpg



г. Астана
ул. Бейбитшилик, 53, 4-этаж, 411-кабинет
 тел.:8(7172)273190

documents.png

ООР осуществляет свою деятельность в соответствии с Законом РК «Об образовании», Правилами организации деятельности вузов, Уставом АО «МУА», другими нормативными правовыми актами РК в области образования.